طریقه شستن فرش گل برجسته در خانه

به گزارش واندر هنگر، این روزها فرش های مختلفی با طرح و رنگ متفاوت در بازار وجود دارند که ممکن است توجه شما را به خود جلب نمایند. یکی از زیباترین و محبوب ترین انواع فرش، فرش های گل برجسته هستند. در طراحی این نوع فرش، بافت های پیچیده ای به کار رفته است که به مراقبت و شستشوی ویژه احتیاج دارد. در ادامه این مطلب طریقه شستن فرش گل برجسته را آنالیز می کنیم و چند نکته کلیدی برای شستشوی این فرش ارائه خواهیم کرد.

طریقه شستن فرش گل برجسته در خانه

شما می توانید برای اطمینان بیشتر از شستشوی اصولی فرش گل برجسته خود، از خدمات قالیشویی بهره ببرید تا فرش ارزشمند شما در مرکز معتبر قالیشویی زیر نظر کارشناسان خبره فرش شسته گردد.

نکات کلیدی

  • استفاده از محلول های شوینده ملایم: محلول های شوینده قوی به رنگ و بافت الیاف فرش آسیب وارد می نمایند.
  • جارو کشیدن قبل از شستشو: پیش از آغاز به شستشوی فرش گل برجسته سطح آن را جارو بکشید از گردوغبار پاکیزه گردد .
  • استفاده از برس نرم: به منظور جلوگیری از آسیب تماشا الیاف فرش برای شستن آن از برس های نرم بهره ببرید.
  • شستشو با دست: برای کنترل بیشتر روی فرآیند شستشو، بهتر است شستن آن را با دست انجام دهید.
  • خشک کردن مناسب: برای جلوگیری از بوی نامطبوع و تغییر رنگ فرش آن را در هوای آزاد و در سایه پهن کنید تا خشک گردد.

طریقه شستن فرش گل برجسته

برای حفظ زیبایی و ظرافت به کار رفته در بخش های برجسته فرش، ضروری است که شستشوی فرش گل برچسته با شوینده مناسب و با احتیاط بیشتری انجام گردد. به همین خاطر هرگز از فرچه های سخت و زبر برای شستن چنین فرش هایی استفاده نکنید.

پیشنهاد ما برای طریقه شستن فرش گل برجسته و شستشوی فرش دستبافت به توضیح زیر است:

مرحله اول: آماده سازی فرش

با استفاده از جاروبرقی یا جارو دستی فرش را جارو کنید تا سطح آن از گردوغبار و زباله های ریز و کوچکی که ممکن است در لابه لای بافت ها وجود داشته باشند، پاک گردد.

مرحله دوم: انتخاب شوینده مناسب

برای شستن فرش گل برجسته مانند شستن فرش ابریشم در منزل است و می بایست از شوینده های ملایمی بهره ببرید که مخصوص فرش های برجسته و ظریف هستند. محلول های قوی موجب آسیب به بافت و رنگ فرش می شوند. اگر قصد دارید محلول شوینده را خودتان آماده کنید، در هر یک لیتر آب یک قاشق مایع شوینده حل کنید.

محاسبه رایگان هزینه قالیشویی !

مرحله سوم: طریقه شستن فرش گل برجسته با برس نرم

محلول شوینده را به یاری یک برس نرم در سطح فرش بمالید . گفتنی است در این مرحله از فشار آوردن بیش از مقدار به فرش باید خودداری گردد؛ زیرا ممکن است الیاف فرش آسیب ببیند.

رعایت نکات طریقه شستن فرش گل برجسته در دوام این فرش زیبا موثر است؛ بنابراین اگر روی فرش لکه آلوده و کثیفی وجود دارد، برس را به آرامی به صورت دایره ای روی آن حرکت دهید تا پاک گردد.

مرحله چهارم: شستشوی نهایی

پس از اینکه سطح فرش را با محلول شوینده شستشو دادید، به شیوه شستشوی فرش در قالیشویی، با استفاده از آب خالص آن را آبکشی کنید. مطمئن شوید اثری از محلول شوینده در لابه لای الیاف فرش باقی نمانده است؛ زیرا ممکن است به بافت آن آسیب وارد کند.

بیشتر بخوانید: 4 دلیل زردآب فرش به همراه 6 روش از بین بردن آن

مرحله پنجم: خشک کردن فرش

برای خشک شدن فرش آن را در هوای آزاد و در سایه پهن کنید. قرار دادن فرش در معرض نور مستقیم خورشید موجب خراب شدن و تغییر رنگ الیاف آن می گردد. بعلاوه خم کردن و جمع کردن فرش در حین شستشو موجب تغییر شکل آن خواهد شد.

ثبت درخواست قالیشویی

جمع بندی

فرش های گل برجسته با طراحی زیبا و پیچیده خود احتیاج به مراقبت و شستشوی ویژه دارند. استفاده از شوینده های ملایم، برس های نرم و روش های دقیق شستشو و خشک کردن، به حفظ کیفیت و زیبایی این فرش ها یاری می نماید.

با رعایت نکات طریقه شستن فرش گل برچسته، می توان از دوام و جذابیت فرش های گل برجسته برای مدت طولانی تری بهره مند شد و از زیبایی آن ها در دکوراسیون خانه لذت برد.

سوالات متداول

طریقه شستن فرش گل برجسته چگونه است؟

برای شستن فرش گل برجسته، ضروری است ابتدا خاک و گرد و غبار را از سطح فرش جارو کنید. در مرحله بعد با استفاده از یک محلول شوینده ملایم و آب گرم، قسمت های لکه دار و آلوده را با یک برس نرم پاکیزه کنید. بعد از شستشو، فرش را با آب خالص بشویید و در هوای آزاد پهن کنید تا خشک گردد.

آیا می توان فرش گل برجسته را در خانه شست؟

بله، می توان فرش گل برجسته را در خانه هم شست؛ اما باید از محلول های شوینده مناسب و ابزارهای مناسب مانند برس های نرم بهره ببرید تا به بافت و الیاف فرش آسیبی وارد نگردد.

روش شستن فرش گل برجسته با دست بهتر است یا با ماشین؟

به دلیل حساسیت و پیچیدگی طرح ها روش شستن فرش گل برجسته با دست بهتر از استفاده از ماشین های شستشو است. شستن با دست امکان کنترل بیشتر روی فرایند شستشو را فراهم نموده و از آسیب به فرش جلوگیری می نماید.

چطور می توان لکه های سرسخت روی فرش گل برجسته را پاک کرد؟

برای حذف لکه های سرسخت، باید از یک محلول شوینده قوی و ایمن استفاده نموده و با یک برس نرم به آرامی لکه را تمیز کنید. اگر لکه باقی ماند، ممکن است به استفاده از خدمات حرفه ای شستشوی فرش احتیاج داشته باشید.

درخواست خدمات قالیشویی

درخواست خدمات قالیشویی

منبع: آچاره
انتشار: 5 مرداد 1403 بروزرسانی: 5 مرداد 1403 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2299

به "طریقه شستن فرش گل برجسته در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طریقه شستن فرش گل برجسته در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید