شهرک نو نیشتمان موجب کاهش چالش حوزه مسکن سنندج می گردد

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران/کردستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ایجاد شهرک تازه نیشتمان موجب ساماندهی و کاهش چالش حوزه مسکن شهر سنندج می گردد.

شهرک نو نیشتمان موجب کاهش چالش حوزه مسکن سنندج می گردد

شهرام ملکی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه آنالیز شرایط طرح ایجاد شهرک نو نیشتمان سنندج در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری با بیان این مطلب گفت: با توجه به احتیاج ساماندهی شرایط تامین زمین در حوزه مسکن سنندج در این راستا مطالعاتی در زمینه ساماندهی حریم و خارج از حریم شهری سنندج انجام شده است.

وی اضافه نمود: در این رابطه چندین گزینه برای مکان یابی شهرک مورد احتیاج سنندج پیشنهاد و مطالعات و پایش میدانی انجام پذیرفت که در نهایت طرح جامع ایجاد شهرک نو نیشتمان سنندج به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید و به استان ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به برنامه دولت برای تامین یک میلیون واحد مسکونی در کشور در نهایت ایجاد این شهرک می تواند نقش مهمی در تامین سهم استان در طرح اقدام ملی مسکن داشته باشد.

ملکی تاکید نمود: با توجه به اینکه تامین اراضی برای طرح اقدام ملی مسکن یکی از چالشی ترین موضوعات حوزه مسکن در سنندج می باشد قطعا ایجاد این شهرک می تواند یکی از راههای برون رفت این مشکل خواهد بود.

وی اذعان داشت: در حقیقت طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج با توجه به تکمیل ظرف جمعیت پذیری طرح جامع شهر سنندج قبل از اتمام افق ، کمبود زمین در سطح شهر برای تامین احتیاج طرح اقدام ملی مسکن می تواند یکی برنامه ها برای ساماندهی این بخش باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در سرانجام توضیح داد: شهرک نیشتمان سنندج به وسعت 403 هکتار و با جمعیت بیش از 28 هزار نفر و در قالب 4 محله مسکونی به تصویب رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1826

به "شهرک نو نیشتمان موجب کاهش چالش حوزه مسکن سنندج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک نو نیشتمان موجب کاهش چالش حوزه مسکن سنندج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید