سینما عنصر حیات و پویایی فرهنگی است

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، محمود شالویی با گرامیداشت روز سینما گفت: امروز روز سینماست. روز نور، صدا و حرکت. روز نگارش حقیقت از دید دریچه روشن دوربین ها و سینما یکی از اساسی ترین عناصر حیات وپویایی فرهنگی جوامع توسعه یافته محسوب می گردد.

سینما عنصر حیات و پویایی فرهنگی است

وی اضافه کرد: سینما هنری است موثر برای نشان دادن فرهنگ ها و اندیشه هایی که شاید به سختی بتوان با زبان روزمره ان را روایت کرد و با توجه به تأثیر گذاری و جریان سازی این هنر ، فعالان این عرصه می توانند با تولیدات خود، روح امید ،شوق پیشرفت ، انگیزه کار و کوشش ،اعتماد به نفس و اعتقاد به ارزش های اسلامی و ملی را در جامعه ترویج دهند و سهم بزرگ خور را در پیشرفت و تعالی کشور ایفا نمایند.

به گفته شالویی، سینمای ایران از شروع تاکنون خالق آثاری برجسته، فاخر، جاودانه و ماندگار بوده است و آثار هنرمندان صاحب نام مازندران در عرصه هنر هفتم همواره پیشرو و درخشان بوده است و سینماگران این استان با کوشش و ارائه هنر خود، موفق به کسب بهترین و باافتخارترین عناوین فرهنگی گردیده اند.

در سال 1379 در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران و همزمان با صد سالگی ورود سینما به ایران 21شهریور ماه به عنوان روز ملی سینما نامگذاری گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 46

به "سینما عنصر حیات و پویایی فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما عنصر حیات و پویایی فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید