دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می کردند، هیچ خبری از عکس واقعی در محیط واقعی نبود!

به گزارش واندر هنگر، این دو لباس، وسایل و نورپردازی را متناسب با موضوع عکاسی، می کردند و حتی صحنه را هم تغییر می دادند و از برف مصنوعی برای تطبیق استفاده می کردند.

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می کردند، هیچ خبری از عکس واقعی در محیط واقعی نبود!

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره نماینده ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده روی در برف، کمپینگ در کوه ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس ها از اتاق نشمین خود تکان نخورده بودند.

یکی از محبوب ترین عکس ها، بختر را نشان می دهد که ظاهراً در چادر نشسته و در حال نوشیدن یک فنجان چای داغ در حالی که به منظره کوهستانی پشت سر خود خیره شده است. اما، پس زمینه کوهستانی ایده آل در واقع یک صفحه تلویزیون بود.

ویدیوهای پشت صحنه بختر و رومز از عکس های سفرشان، میلیون ها بازدید در تیک تاک داشته و کاربران رسانه های اجتماعی را از اینکه این عکس های توانسته اند اینقدر متقاعدنماینده باشند، مبهوت شده اند.

این دو می گویند: کل این کار در واقع به عنوان یک ایده خودجوش آغاز شد. ما در خانه مقابل یک صفحه تلویزیون بزرگ نشسته بودیم و به سرمان زد که از آن به عنوان پس زمینه ویدیوهای بعدی خود استفاده کنیم.

هدف آنها این بود نباید همواره آنچه را در اینترنت می بینید باور نمایند. شاید سایر اینفلوئنسرها تصاویر خود را به روشی که ما انجام دادیم جعل ننمایند، اما در پشت بیشتر عکس های اینفلوئنسرها معمولا ترفندهای فتوشاپی زیادی برای جلب توجه و گرفتن لایک وجود دارد.

بختر و رومز که از سونی A7iv با لنز 1.4 سیگما 85 میلی متری برای ثبت تصاویر استفاده می کردند، می گویند که کار جعل خود را همواره با انتخاب عکسی که به عنوان پس زمینه روی صفحه تلویزیون نمایش داده می شد، آغاز می کردند.

سپس این دو لباس، وسایل و نورپردازی را متناسب با موضوع عکاسی، می کردند و حتی صحنه را هم تغییر می دادند و از برف مصنوعی برای تطبیق استفاده می کردند.

انتشار این تصاویر باعث ایجاد اختلاف در بعضی از کاربران رسانه های اجتماعی شده است. آنها باور نمی کردند که عکس ها به این راحتی جعل شوند.

این دو ادعا می نمایند که هرگز چنین نظرات متضادی را نسبت به هیچ یک از عکس های قبلی خود دریافت نکرده بودند.

بسیاری این ایده را جالب می دانستند، اما از اینکه این نوع عکس ها می توانند به راحتی جعل می گردد، شوکه شده بودند.

کسانی هم بودند که دو عکاس را سرزنش کردند که اصلاً چنین ایده ای را نمی بایست به مخاطبان خود نشان می دادند و ادعا کردند که به علت چنین ایده هایی است که رسانه های اجتماعی به جعلی شدن بیشتر و بیشتر ادامه می دهند.

نوشته: علیرضا مجیدی

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2198

به "دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می کردند، هیچ خبری از عکس واقعی در محیط واقعی نبود!" امتیاز دهید

1 کاربر به "دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می کردند، هیچ خبری از عکس واقعی در محیط واقعی نبود!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می کردند، هیچ خبری از عکس واقعی در محیط واقعی نبود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید