درماتیتی که درمان قاطع ندارد

به گزارش واندر هنگر، پوسته پوسته شدن پوست، به ویژه در قسمت های مرکزی صورت، ابروها و پوست سر، خارش گهگاهی این منطقه ها و قرمز شدن آنها از علامت هایی است که برای برخی از آقایان آشناست.

درماتیتی که درمان قاطع ندارد

درماتیتی که درمان قاطع ندارد

نویسنده:دکتر محمدجواد ناظمی*

پوسته پوسته شدن پوست، به ویژه در قسمت های مرکزی صورت، ابروها و پوست سر، خارش گهگاهی این منطقه ها و قرمز شدن آنها از علامت هایی است که برای برخی از آقایان آشناست.

این شرایط گاهی اوقات در محل هایی از صورت که ریش درمی آید ایجاد می گردد و ظاهر نازیبای آن آزاردهنده است؛ به خصوص که بیشترین شدت این بثورات پوستی با نام درماتیت سبورئیک، در سنین 18 تا 40 سالگی است و آقایان جوان معمولا با این علایم درگیرند. ایجاد شوره سر زودرس ترین علامت این درماتیت و شایع ترین علامت آن است که موجب قرمزی و پوسته دار شدن نواحی گوناگون سر شده و در نواحی پیشانی از حد موها هم فراتر می رود. گاهی هم در موارد مزمن می تواند موجب ریزش موها گردد. البته این روش، موقتی است و موها دوباره رشد خواهند کرد. حدود 1 تا 5 درصد جمعیت جهان گرفتار این مشکل پوستی هستند و با اینکه این مشکل در نوزادان و بزرگسالان وجود دارد اما در تمام مراحل سنی شیوع این ضایعات در آقایان بیشتر از خانم هاست. این ضایعات قرمز در نواحی چرب بدن که غدد سباسه فراوانی دارد، ایجاد می گردد و با اینکه به نظر می رسد دسته ای از قارچ ها در به وجود آمدن اش دخیل اند اما دلیل این مشکل هنوز نامشخص است. امکان دارد بر اثر استرس یا انواع بیماری ها دوباره عود کند. با اینکه علایم معمولا با مراجعه به پزشک قابل کنترل است ولی عودکننده بوده و درمان قاطعی ندارد. بنابراین درمان های نگهدارنده و تکراری را باید ادامه دهید و گاهی ممکن است این درمان ها تا سال ها لازم باشند.

اگر به آکنه شدید (جوش های غرور جوانی) مبتلا باشید، امکان دارد درماتیت سبورئیک با شدت بیشتری در شما به وجود آید. این مشکل در شرایطی چون کاهش ایمنی بدن (مانند ابتلا به اچ آی وی یا تحت شیمی درمانی)تشدید می گردد و در مواردی چون سوءتغذیه، صرع، چاقی و الکلسیم هم بدتر می گردد.

پی نوشت ها :

* متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1787

به "درماتیتی که درمان قاطع ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درماتیتی که درمان قاطع ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید