خبرنگاران تجمع نیویورکی ها علیه یورش طرفداران ترامپ به کنگره

به گزارش واندر هنگر، نیویورک- خبرنگاران- نیویورکی ها در تجمع های متعددی علیه شورشیان طرفدار ترامپ در یورش به کنگره آمریکا اعتراض کردند.

خبرنگاران تجمع نیویورکی ها علیه یورش طرفداران ترامپ به کنگره

به گزارش خبرنگاران، نزدیک به 400 نفر شامگاه پنج شنبه در خارج از مرکز بارکلی اجتماع کردند و برضد دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا شعار دادند که او را بیرون بیندازید.

این تجمع در اعتراض به شورش روز چهارشنبه هواداران ترامپ در واشنگتن دی سی انجام شد که در پی آن، ساختمان کنگره به اشغال درآمد، نشست آنالیز پیروزی بایدن تعلیق شد و چهار نفر هم کشته شدند.

در میدان یونیون اسکوئر هم تجمع 100 نفری برگزار گردید که سخنران آن اظهار می کرد: آنچه ما دیدیم تروریست های داخلی بودند که توسط رئیس جمهوری مستقر ایالات متحده برای لغو انتخابات دموکراتیک تحریک شده بودند.

شامگاه گذشته هم تعدادی از مخالفان ترامپ سعی داشتند در تلافی ورود هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، به هتل ترامپ در منهتن نیویورک یورش ببرند که با واکنش ماموران حفاظتی و پلیس نیویورک روبرو شدند.

در جریان این اعتراض هشت نفر دستگیر شدند.

روز چهارشنبه و تنها ساعتی بعد از سرانجام سخنرانی ترامپ در اجتماع هواداران خود، نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس شروع شد اما در همان ساعات اولیه، نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند، به خاطر هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، مجبور به خروج از سالن یا پناه دریافت در پشت جایگاه ها شدند.

نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش های بین المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی دنیا ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

با هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره و کوشش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان به صف شدند.

در تیراندازی های اتفاق افتاده درجریان این شورش، دست کم چهار نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 53 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم این حادثه را محکوم کرد و آن را تروریست داخلی نامید.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1412

به "خبرنگاران تجمع نیویورکی ها علیه یورش طرفداران ترامپ به کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تجمع نیویورکی ها علیه یورش طرفداران ترامپ به کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید