حمایت صندوق احیا از واگذاری بناهای تاریخی لرستان به بخش خصوصی

به گزارش واندر هنگر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از بازدید هادی میرزایی مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی از خانه ها و بناهای تاریخی لرستان اطلاع داد.

حمایت صندوق احیا از واگذاری بناهای تاریخی لرستان به بخش خصوصی

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سیدامین قاسمی امروز شنبه 27 شهریورماه 1400 اذعان داشت: مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی در سفر به استان لرستان، ضمن بازدید از بناهای تاریخی واقع در شهرستان بروجرد و خرم آباد، بر حمایت از احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی استان و بعلاوه فعالان صنایع دستی و بافندگان تاکید نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اسم کرد: در این جلسه هادی میرزایی مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخیئ و فرهنگی با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل این صندوق مشخص و اعطای کاربری به بناهای دولتی و خصوصی است، گفت: امیدواریم که بتوانیم در این سفر زمینه اعطای کاربری و بهره برداری مناسب و خردمندانه در بناهای تاریخی و فرهنگی استان لرستان را عملیاتی کنیم.

او اضافه نمود: هادی میرزایی در این سفر از بناهای تاریخی این استان از جمله خانه افتخارالاسلام، مغیث الاسلام، خانه مصری، خانه ابوالقاسمی، مدرسه حجتیه، خانه مستجاب الدعوه، حمام گپ، خانه کشفی، قلعه فلک الافلاک و … بازدید کرد.

قاسمی در سرانجام ابراز داشت: بعلاوه در این بازدید و ملاقات درباره راهکارهای تسریع در واگذاری، احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی گفت وگو و گفتگو شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1781

به "حمایت صندوق احیا از واگذاری بناهای تاریخی لرستان به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت صندوق احیا از واگذاری بناهای تاریخی لرستان به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید