تصاویر جدید از کاوشگر چین بر روی سطح مریخ

به گزارش واندر هنگر، سازمان ملی فضایی چین تصاویری را منتشر نموده که توسط مریخ نورد ژورونگ از سطح مریخ گرفته شده است.

تصاویر جدید از کاوشگر چین بر روی سطح مریخ

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، سازمان ملی فضایی چین(CNSA) تصاویری را منتشر نموده که توسط مریخ نورد ژورونگ (Zhurong) گرفته شده است.

سازمان ملی فضایی چین گفته است یک دوربین کنترل از راه دور را حدود 10 متری سکو قرار داده و سپس برای دریافت عکس کاوشگر را عقب برده است.

انتشار این تصاویر موفقیت کامل اولین ماموریت چین برای اکتشاف مریخ را نشان می دهد؛ تصویر پانکروماتیک که توسط دوربین زمین ناوبری روی مریخ نورد قبل از ترک سکوی فرود گرفته شده است، یک منطقه صاف در نزدیکی محل فرود را نشان می دهد. افق مریخ از دور دیده می گردد و فراوانی و اندازه سنگ ها در محل فرود، نشانگر انتخاب مستقل و درست است.

مریخ نورد چین در منطقه ای وسیع موسوم به یوتوپیا پلانیتیا واقع در نیم کره شمالی سیاره مریخ قرار گرفته است.

ژانگ رونگیائو، طراح ارشد اولین مأموریت اکتشافی چین در مریخ، در مراسم رونمایی از این تصاویر به خبرگزاری چین گفت، ژورونگ در شرایط بسیار مناسب و متعادلی قرار گرفته است و به طور مداوم هر روز به اهداف معین شده خود راه می یابد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1665

به "تصاویر جدید از کاوشگر چین بر روی سطح مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر جدید از کاوشگر چین بر روی سطح مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید