بازدید فرماندار سقز از محل کاوش و لایه نگاری محوطه باستانی کوشکله

به گزارش واندر هنگر، کامیل کریمیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز به همراه اولیایی معاون برنامه ریزی فرمانداری، از محل کاوش و لایه نگاری محوطه باستانی کوشکله در ورودی شهر سقز بازدید کرد و در جریان مراحل اخذ مجوز و روند کاوش قرار گرفت.

بازدید فرماندار سقز از محل کاوش و لایه نگاری محوطه باستانی کوشکله

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، حمید گلالی پور مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان سقز ضمن اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این کاوش، لایه نگاری و تعیین حریم و تعیین تکلیف نهایی این محدوده می باشد که با توجه به شواهد و سفال های به دست آمده، این اثر به احتمال زیاد مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد تا اواسط دوره اشکانی است.

وی سپس به تداوم این عملیات تا 28 اردیبهشت ماه 98 اشاره کرد و ادامه داد: در زمین های اطراف این قلعه نمونه هایی از سفال لعابدار و حصیری قابل مشاهده بود که از این طریق می توان به این موضوع پی برد که این محدوده مربوط به دوره حکومت سکاها است و در گذشته نیزاشیای تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد، دوره های سلوکیان، ساسانیان و دوره اسلامی مربوط به این منطقه از قاچاقچیان کشف و ضبط شده بود.

در ادامه این بازدید طاهرقسیمی سرپرست هیئت کاوش گزارشی از روند کار و شواهد به دست آمده در این محوطه را ارائه نمود و فرماندار نیز از ترانشه ها بازدید کرد.

در سرانجام کریمیان ضمن اعلام رضایت از روند کار و تشکر از اعضای گروه کاوش گفت: تملک این محوطه برای نگهداری و حفظ این اثر بسیارضروری است و اقدامات لازم جهت تبدیل این محوطه به سایت موزه را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

این کاوش به سرپرستی طاهر قسیمی و نظارت صلاح نصرالهی صورت می گیرد و تا 28 اردیبهشت ادامه دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 344

به "بازدید فرماندار سقز از محل کاوش و لایه نگاری محوطه باستانی کوشکله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید فرماندار سقز از محل کاوش و لایه نگاری محوطه باستانی کوشکله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید