شروع مرمت اضطراری نارین قلعه میبد

به گزارش واندر هنگر، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، رسول مشتاقیان با اشاره به اینکه نارین قلعه یکی از کهن ترین و دیدنی ترین آثار تاریخی شهرستان میبد است، گفت: قسمت هایی از حصار دوم این قلعه به صورت اضطراری مرمت و سامان دهی می گردد.

شروع مرمت اضطراری نارین قلعه میبد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه کرد: مرمت این بنای ارزشمند بااعتبار 3میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اسناد خزانه سررسید 1401 و از سوی پیمانکار واجد صلاحیت به وسیله مناقصه عمومی عملیات مرمت انجام می گردد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میبد بابیان اینکه نارین قلعه میبد در سال 54 با شمارهٔ 3490 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت: سامان دهی این بنا مرمت پی و دیوارها و نیز اجرای دیوار خشتی و ایجاد حریم از مزارع مجاور را شامل می گردد.

او اضافه کرد: نارین قلعهٔ میبد یکی از بناهای تاریخی و باشکوه ایران کهن در دوران ساسانی است که معماری و هنر سازندگان آن، موجب تحسین باستان شناسان و تاریخ دوستان شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 870

به "شروع مرمت اضطراری نارین قلعه میبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت اضطراری نارین قلعه میبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید