کتاب ملّت عشق نقد می گردد

به گزارش واندر هنگر، کتاب ملّت عشق الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیحی نقد می گردد.

کتاب ملّت عشق نقد می گردد

به گزارش خبرنگاران، ویژه برنامه کتاب ماه نشست نقد و آنالیز کتاب ملّت عشق را روز سه شنبه، ششم شهریورماه با حضور جمعی از علاقه مندان به حوزه ادبیات فارسی از ساعت 17 در سالن فرهنگسرای سرو برگزار می نماید.

در خبر برگزاری این نشست عنوان گردیده است: کتاب ملّت عشق رمانی نوشته الیف شافاک است که در سال 1389 توسط ارسلان فصیحی از ترکی به فارسی ترجمه شد و با تأخیری پنج ساله نهایتاً در سال 1394 مجوز نشر گرفت و در سال 2010 به صورت هم زمان به دو زبان انگلیسی و ترکی منتشر شد. این کتاب تاکنون بیش از 500 بار در ترکیه تجدید چاپ گردیده و توانسته رکورد پرفروش ترین رمان ترکیه را نیز به دست آورد. ترجمه فارسی آن در مدتی کوتاه، عنوان یکی از پرفروش ترین کتاب های بازار کتاب ایران را کسب نموده است.

کتاب ملّت عشق داستانی درباره احوالات و ارتباط شمس و مولوی است و کمترین بخش های کتاب از زبان این دو شخصیت روایت گردیده است و سعی گردیده تا از نگاه و زاویه های گوناگون که همان شخصیت های دیگر داستان هستند به این دو نفر پرداخته گردد. نویسنده در این کتاب سعی نموده به موازات هم دو داستان و در حقیقت زندگی شخصیت های دو دوره زمانی را پیش ببرد. دوره اول در حدود 639 تا 645 قمری و دوره دوم عصر حاضر است. از ویژگی های این کتاب این است که در حدود 20 راوی مختلف دارد و در ابتدای هر بخش راوی آن نیز ذکر می گردد.

این برنامه با مشارکت کانون ادبیات داستانی سرو برگزار می گردد و حضور عموم علاقه مندان در برنامه آزاد است.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی دوم مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 25

به "کتاب ملّت عشق نقد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب ملّت عشق نقد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید