همکاری موسسه رازی با سازمان انتقال خون برای فراوری سرم های درمانی

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، علی اسحاقی صبح پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور، اظهار کرد: شروع همکاری موسسه با این سازمان بر مبنای پروژه های تحقیقاتی خواهد بود.

همکاری موسسه رازی با سازمان انتقال خون برای فراوری سرم های درمانی

وی تغییر فرآیندهای بستر فراوری سرم ضد مارگزیدگی و ضد عقرب زدگی از اسب به انسان را از اهداف این همکاری برشمرد و گفت: سازمان انتقال خون تنها در خصوص سرم ضد هاری چنین تجربه ای را عملیاتی نموده و این پیشنهاد در راستای همکاری برای فراوری سرم هایی نظیر ضد مار و عقرب گزیدگی، کزاز، دیفتری و از این قبیل بیماری ها ارائه شده است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اضافه نمود: موسسه رازی تجربه فراوری فرآورده های ضد مارگزیدگی، عقرب زدگی و سایر فرآورده ها را دارد و می تواند در اجرای این پروژه مفید واقع گردد.

اسحاقی با تأکید بر اینکه بر اساس این پیشنهاد برای فراوری سرم های ضد دیفتری و ضد کزاز از انسان به جای اسب استفاده گردد، گفت: تاکنون در جهان برای فراوری مقادیر کم از این روش استفاده شده و امکان اجرای این پیشنهاد در موسسه رازی نیز با همکاری سازمان انتقال خون وجود دارد.

وی بابیان اینکه بانک پلاسمای زیادی در سازمان انتقال خون وجود دارد که بسیاری از پلاسماها از بین می رود، اضافه نمود: به شکل تئوری با استخراج آنتی بادی ها از این پلاسماها و استحصال آن می توان نسبت به درمان بیماری هایی نظیر کزاز و دیفتری اقدام کرد، اما اینکه در عمل هم بتوان دست به چنین کاری زد، نیازمند مطالعه و تحقیق بیشتر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 71

به "همکاری موسسه رازی با سازمان انتقال خون برای فراوری سرم های درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری موسسه رازی با سازمان انتقال خون برای فراوری سرم های درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید