موافقت ناسا با پذیرش یک نیروگاه اروپایی

به گزارش واندر هنگر، سازمان فضایی ناسا به تازگی با پذیرش بخش مهمی از برنامه اروپا به منظور توانمندسازی نسل بعدی سفینه اعزامی به کره ماه، موافقت کرد.

موافقت ناسا با پذیرش یک نیروگاه اروپایی

به گزارش سازمان فضایی ناسا قرار است طبق برنامه ریزی های اجرا شده، در سال 2020 کپسول فضایی اوریون را طی یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین به کره ماه پرتاب کند. این راکت بزرگ در حال حاضر توسط مهندسان ناسا در حال ساخت است و به SLS یا سیستم پرتاب فضایی معروف شده است.

رهبران آمریکا و اروپا به تازگی با گردهمایی در مرکز فضایی کندی، تأکید کردند که ناسا با پذیرش بخش مهمی از برنامه اروپا به منظور بالا بردن قدرت نسل بعدی سفینه اعزام شده به کره ماه موافقت نموده است.

بخش اروپایی این پروژه امکان پرتاب به قسمت های دورتری از فضا را فراهم نموده است بنابراین، پدیده بسیار مهمی برای طرح پرتاب کپسول اوریون محسوب می گردد. اوریون و دستگاه خدماتی متصل به آن با هدف پرواز در نزدیکی کره ماه ساخته شده اند، اما فرود نمی آیند.

در مأموریت های آینده قرار است فضانوردانی هم به همراه این کپسول فضایی به ماه اعزام شوند تا بتوانند در آنجا پایگاهی بسازند که قابلیت فرود قمر و مأموریت های مریخی را داشته باشند. دبیرکل آژانس فضایی اروپا بر این نکته تأکید نموده است که ما به ماه برنمی گردیم بلکه به سمت آن حرکت می کنیم.

این مسیری که دانشمندان در پیش گرفته اند، با همیشه متفاوت است و بیش از آن که در این مسیر به رقابت احتیاج داشته باشیم، به همکاری و همفکری احتیاجمندیم؛ درست مانند دهه 60 و 70 میلادی که ناسا پروژه فرود فضاپیمای آپولو را روی کره ماه در دستور کار قرار داد.

کپسول اوریون در اولین پرتاب خود در سال 2014 بیش از 5800 کیلومتر در بالای کره زمین بالا رفت. دومین پرتاب آن هم قرار است در سال 2020 اتفاق بیافتد. این پرتاب یکی بار به تأخیر افتاده است.

منبع: جماران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 95

به "موافقت ناسا با پذیرش یک نیروگاه اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت ناسا با پذیرش یک نیروگاه اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید