تسلیحات مایکروویوی، مظنون اصلی حملات علیه دیپلمات های آمریکایی در کوبا

به گزارش واندر هنگر، پزشکان و محققان می گویند، سلاح های مایکروویوی، مظنون اصلی ایجاد بیماری های مرموز در ده ها تن از دیپلمات های آمریکایی و اعضای خانواده آنان در کوبا و چین هستند.

تسلیحات مایکروویوی، مظنون اصلی حملات علیه دیپلمات های آمریکایی در کوبا

به گزارش خبرنگاران، داگلاس اسمیت، مدیر مرکز آسیب های مغزی و درمان در دانشگاه پنسیلوانیا به نیویورک تایمز می گوید احتمالا مایکروویوها عامل حوادث اخیری هستند که بعضی از آنها احتمالا موجب آسیب مغزی گردیده است.

اسمیت، نویسنده اصلی مطالعاتی بود که 21 تن از دیپلمات های بیمار ایالات متحده از کوبا را مورد آنالیز قرار داد. این مطالعه که ماه مارس در مجله انجمن پزشکی آمریکایی منتشر شد، به مایکروویوها اشاره ای ننموده بود. اسمیت به نیویورک تایمز گفت: همه در ابتدا نسبتا شکاک بودند و همه هم اکنون موافق هستند که چیزی وجود دارد.

کارشناسان به نیویورک تایمز گفته اند که حملات مایکروویوی احتمالا شرح می دهد که چرا برخی از آمریکایی ها در کوبا و چین گزارش هایی از شنیدن صداهای دردناک، از دست دادن شنوایی، سرگیجه و سایر بیماری ها داده اند. محققان قبلا حدس می زدند که این حملات ناشی از امواج صوتی یا عفونت های ویروسی باشند.

نیویورک تایمز گزارش داد که برخی از تحلیلگران به عنوان یک شرح احتمالی در مورد بیماری های گزارش گردیده به اثر فرای اشاره کردند. این پدیده به نام دانشمند آمریکایی الن فرای نامگذاری گردیده است. او در مقاله ای تاکید نمود، مایکروویو می تواند مغز را به درک آنچه که به نظر می رسد صداهای عادی باشد، مانند صداهای بلند مانند زنگ و یا وزوز گوش وادار کند. با این حال هنوز هم معین نیست که چه کسی عامل این حملات بوده است.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای به پایگاه خبری هیل گفت: سلامت و رفاه پرسنل اولویت اصلی ما است. تحقیقات در مورد منشاء این علائم همچنان ادامه دارد. این جامعه بین سازمانی به شدت در حال کار برای معین علت علائم و همچنین ایجاد استراتژی هایی برای مقابله به مثل است.

این حملات سال گذشته به سفارت ایالات متحده در هاوانا منجر به مناقشه دیپلماتیک شد. در آن زمان، دولت ترامپ گفت که کارکنان دیپلماتیک خود در کوبا را به شدت کاهش می دهد و بیش از چندین دیپلمات کوبایی را طی چند ماه با ادعای حملات مرتبط با سلامت علیه کارکنان ایالات متحده اخراج کرد. دولت کوبا که شخصا روی این موضوع تحقیق می نماید، هرگونه ایفای نقش در این حوادث را رد نموده و آمریکا را به بازی با سیاست از طریق این پرونده ها متهم می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 33

به "تسلیحات مایکروویوی، مظنون اصلی حملات علیه دیپلمات های آمریکایی در کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیحات مایکروویوی، مظنون اصلی حملات علیه دیپلمات های آمریکایی در کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید