کاهش 50 درصدی اهدای عضو با شیوع کرونا

به گزارش واندر هنگر، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزرات بهداشت با بیان اینکه با شیوع کرونا در سال گذشته شاهد کاهش 50 درصدی اهدای عضو بوده ایم، گفت: البته در همین شرایط کرونا 40 قلب اهدایی از نقاط مختلف کشور به جاهای دیگر منتقل شده که کار پیچیده و بسیار بزرگی است.

کاهش 50 درصدی اهدای عضو با شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر مهدی شادنوش در زمینه شرایط اهدای عضو در کشور، گفت: علی رغم اینکه در بهمن ماه سال 1398 به بالاترین میزان اهدای عضو در کشور در طول سال هایی که اهدای عضو در کشور فعال است، رسیده بودیم، اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، مقداری در این زمینه دچار اختلال شدیم. به طوری که در سال 1399 اهدای عضوهای ما تا 50 درصد کاهش یافت که البته هر چه که تا انتها سال پیش رفتیم، بهتر شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال 1400 با همت همه رسانه ها و خانواده هایی که می توانند در روزهای مبادا تصمیمات قاطعی بگیرند، امیدبخش زندگی های دیگران باشند. اگر در سال 1400 بتوانیم به شرایط سال 1398 بازگردیم اتفاق بسیار بزرگی اتفاق افتاده است.

شادنوش گفت:تا سال 1398 PMP ما یعنی شاخص بین المللی اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر 14.7 بوده است.

وی تاکید نمود: البته در همین شرایط کرونا 40 قلب اهدایی از نقاط مختلف کشور به جاهای دیگر منتقل شده که کار پیچیده و بسیار بزرگی است.

شادنوش درباره شرایط داروهای بیماران پیوندی نیز گفت: علی رغم همه تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه ای که آمریکایی ها به تولیدکنندگان و کمپانی های داروهای وارداتی ما وارد کردند و دچار مشکل بودیم، اما خوشبختانه دچار بحران نشدیم و با هر مسئله ای که بوده این داروها تا به امروز فراهم شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1644

به "کاهش 50 درصدی اهدای عضو با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 50 درصدی اهدای عضو با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید