کابینه دولت رومانی در قرنطینه رأی اعتماد گرفت

به گزارش واندر هنگر، نخست وزیر رومانی که قرار بود در آینده نزدیک برکنار گردد، به دلیل روبرو این کشور با ویروس کرونا دوباره از سوی مجلس رأی اعتماد گرفت تا به مقابله با این بیماری بپردازد.

کابینه دولت رومانی در قرنطینه رأی اعتماد گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کابینه دولت لودوویک اوربان که چند روزی است به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا خود را قرنطینه نموده اند، روز یکشنبه از مجلس رأی اعتماد گرفتند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یکی از معاونان ارشد حزب حاکم رومانی گفت: از میان 309 نماینده، 286 نفر به دولت رأی مثبت و 23 نفر رأی منفی داده اند.

اوربان نیز در یک سخنرانی ویدئویی گفت: حزب ما در این برهه سخت مسئولیت کامل را پذیرفته و اکنون با قدرت کاملی که دولت دارد، اطمینان دارم که می توانیم به طور قاطعانه تری با ویروس کرونا مقابله کنیم.

ماه گذشته اوربان از کار برکنار شد و قرار بود تا زمان تشکیل دولت جدید، همچنان بر سر کار باشد اما شیوع ویروس کرونا در این کشور موجب شد مجلس تصمیم بگیرد دوباره به او و کابینه اش رأی اعتماد دهد تا با قدرت کامل با این بیماری مقابله نمایند.

روز شنبه کلاوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی بیان کرد از روز دوشنبه در این کشور شرایط اضطراری برقرار می گردد و یاری های بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار دولت قرار داد.

همچنین از روز شنبه دولت تجمعات بالای 50 نفر در رویدادهای فرهنگی و ورزشی را ممنوع بیان کرد. تا به امروز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در رومانی به 102 نفر رسیده است اما گزارشی از مرگ در اثر ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

اوربان رهبر حزب لیبرال رومانی و نخست وزیر موقت این کشور روز آدینه گفت پس از ملاقات با یکی از سناتورهای حزبش که بعداً معین شد به ویروس کرونا مبتلا شده است، خود را در حالت قرنطینه قرار داده است.

اوربان قصد داشت برای رایزنی جهت تشکیل دولت جدید در رومانی با رئیس جمهور این کشور ملاقات نموده و هفته آینده از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

نخست وزیر موقت رومانی اضافه کرد علاوه بر خودش، کابینه و رهبران حزبش خود را قرنطینه خواهند کرد تا متعاقباً مورد تست کرونا قرار گیرند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 835

به "کابینه دولت رومانی در قرنطینه رأی اعتماد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینه دولت رومانی در قرنطینه رأی اعتماد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید