چین، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را به نقض منشور سازمان متهم کرد

به گزارش واندر هنگر، دولت چین، مراتب نارضایتی و مخالفت شدید خود را به اظهارات مطرح شده از سوی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره قانون امنیت ملی جدید در هنگ کنگ ابراز کرد.

چین، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را به نقض منشور سازمان متهم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، هیات دائم چین در دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: اظهارات میچل پاچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل مداخله شدید در حق حاکمیت چین و امور داخلی این کشور و نقض اهداف و اصول منشور سازمان ملل است.

این هیات همچنین به دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید نمود تا به اقدامات چین در حفظ امنیت ملی در هنگ کنگ احترام گذاشته آن را رعایت و از مداخله در امور هنگ کنگ و چین اجتناب کند.

باچله روز آدینه گفت، پیش نویس قانون جدید امنیت ملی برای هنگ کنگ باید به صورت کامل با الزامات و تعهدات دولت پکن مربوط به حقوق بشر همخوانی داشته باشد و دفترش از نزدیک تحولات را رصد می نماید.

او تاکید نمود: از چنین قوانینی نباید هرگز برای مجرمانه دانستن گفتار و رفتاری که مورد حفاظت قانون حقوق بشر بین الملل است، استفاده کرد. هرگونه قانون اعمالی در هنگ کنگ باید به اولویت های حقوق مدنی و سیاسی و حقوق فرهنگی، اجتماعی و مالی احترام بگذارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1060

به "چین، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را به نقض منشور سازمان متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را به نقض منشور سازمان متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید