چرایی طفره رفتن نظامیان آمریکایی از متهم کردن ایران در عملیات بقیق

به گزارش واندر هنگر، در حالی که پنج روز از حمله پهپادی نیروهای یمنی به تأسیسات بقیق و خریص می گذرد، بعضی مقامات دولت ترامپ از جمله مایک پمپئو همچنان انگشت اتهام را به سمت ایران گرفته اند، در حالی که نظامیان آمریکایی از این کار خودداری نموده اند.

چرایی طفره رفتن نظامیان آمریکایی از متهم کردن ایران در عملیات بقیق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اغلب اعضای دولت آمریکا از شخص ترامپ گرفته تا معاون و وزیر خارجه و تندروهای جمهوری خواه در کنگره و عناصر وابسته به این دولت در اروپا و دیگر نقاط دنیا همه و همه درباره مبدأ پرواز پهپادهایی که به تأسیسات بقیق و خریص در شرق عربستان حمله نموده اند، اظهار نظر نموده اند.

بعضی از آنها به طور مستقیم ایران و بعضی دیگر متحدان ایران را در عراق متهم نموده اند. بعضی نیز سعی نموده اند قدری منصفانه تر قضاوت نمایند و گفته اند فقط می دانند که این پهپادها از یمن نیامده اند. بعضی مدعی هستند که این حمله، کار مشترک ایران و عراق بوده است بعضی دیگر نیز آن را کار مشترک یمن و عراق دانسته اند. در این بین بعضی هم این حمله را کار یمنی ها با مشارکت همدستانی در عربستان دانسته اند. این برآورد ها همچنان ادامه دارد و هر ساعت یک نظریه مطرح می گردد. بدیهی است که در میان این همه نظریه، یک حقیقت را نمی توان نادیده گرفت و آن این است که همه آنها در خصوص اینکه آیا این حمله با پهپاد انجام شده یا موشک راهنمایی شونده یا هر دو با هم اختلاف دارند.

اما نکته جالب توجه در میان همه این نظریه ها و نظریه پردازها به خصوص در آمریکا، - حتی اگر منابع مطلع و مقامات امنیتی را که روزنامه های آمریکایی برای تأیید نظریه ترامپ و اطرافیانش بدون اشاره به نام و هویت به آنها استناد می نمایند، به این فهرست اضافه کنیم - حتی یک نظامی عالی رتبه به خصوص کسانی که در خلیج فارس بوده اند یا در پایگاه های نزدیک به تأسیسات بقیق و خریص خدمت نموده اند، نمی یابیم که ایران را متهم نمایند.

نکته جالب توجه دیگر، سکوت فرماندهان نظامی میدانی آمریکا در منطقه در قبال این موضوع است و از آن مشکوک تر سکوت وزارت دفاع آمریکاست که با وجود گذشت چند روز از این انفجارها همچنان سکوت پیشه نموده است. چیزی که بیش از پیش به این شک دامن می زند، اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست؛ وی گفته است باید تا انتها تحقیقات عربستان درباره مبدأ پرواز پهپادها صبر کنیم.

روشن است که سکوت نظامیان آمریکایی بی دلیل نیست؛ آنها سعی می نمایند بر حقیقت روشنی که سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن آن را به صدای بلند اعلام نموده است سرپوش گذاشته و به نوعی آن را سانسور نمایند.

منبع : العالم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 381

به "چرایی طفره رفتن نظامیان آمریکایی از متهم کردن ایران در عملیات بقیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی طفره رفتن نظامیان آمریکایی از متهم کردن ایران در عملیات بقیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید