معاون صدراعظم اتریش استعفا کرد

به گزارش واندر هنگر، معاون صدراعظم به دنبال انتشار ویدئویی جنجالی و رسوایی بر سر دریافت یاری های اقتصادی غیرقانونی برای حزبش استعفا کرد.

معاون صدراعظم اتریش استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هاینس کریستین اشتراخه معاون صدراعظم اتریش در ادامه انتشار یک فیلم ویدئویی و رسوایی اخیر بر سر دریافت یاری های اقتصادی غیرقانونی برای حزب متبوعش، استعفا کرد.

بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، اشتراخه امروز با حضور در جمع خبرنگاران گفت که نامه استعفای خود را به صدراعظم این کشور تحویل داده و گفته که سباستین کورتس، استعفایش را خواهد پذیرفت.

اشتراخه همچنین از سمت رهبری حزب راست گرای افراطی آزادی اتریش نیز استعفا نموده و گفته که وی به همراه یوهان گودنوس که در این دیدار در سال 2017 شرکت نموده بودند، قربانی توطئه ای شدند که در نهایت به تهیه غیرقانونی این فیلم انجامیده و در ادامه این اقدام را ترور سیاسی خواند.

این ویدئوی جنجالی را روز آدینه دو رسانه آلمانی اشپیگل و زود دویچه منتشر نموده بودند که ظاهرا از دیدار میان اشتراخه و یکی دیگر از مقامات حزب آزادی با یک زن که به نظر می رسد روس باشد، تهیه شده است.

بنا بر گزارش دویچه وله، این زن به ظاهر روس، به اشتراخه می گوید که میخواهد پول هایی را که می تواند سیاه باشد، در اتریش سرمایه گذاری کند و اشتراخه نیز بدون اینکه به سیاه بودن این پول ها توجهی نشان دهد از وی می خواهد تا به حزب آزادی برای پیروزی در انتخابات آینده یاری کند. وی حتی می گوید، کسانی هستند که بین 500 هزار تا یک میلیون و 500 هزار یورو از راه غیرقانونی به حزب آزادی یاری اقتصادی می نمایند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این ویدئو در ماه جولای سال 2017 میلادی و قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی همان سال اتریش ضبط شده است؛ انتخاباتی که در نهایت به روی کار آمدن دولت ائتلافی در وین انجامید.

بعضی منابع دولت ائتلافی صبح امروز گفته بودند که سباستین کورتس صدراعظم اتریش به دنبال رسوایی اشتراخه معاونش، احتمال ادامه همکاری با وی را رد نموده بود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 199

به "معاون صدراعظم اتریش استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون صدراعظم اتریش استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید