دنبال سیاسی کاری در خانه های احزاب نیستیم

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، حسین کمالی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احزاب می توانند برنامه های کاربردی زیادی را در رابطه با مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ارئه دهند و به دولت در پیشبرد اهداف یاری نمایند، به همین دلیل نباید کارکرد آن ها را فقط سیاسی تلقی کرد و ما هم به دنبال سیاسی کاری در خانه های احزاب نیستیم.

دنبال سیاسی کاری در خانه های احزاب نیستیم

وی اضافه کرد: اگر چه یکی از وظایف احزاب ارائه برنامه است، اما به این دلیل که احزاب هنوز از قدرت اجرائی بالایی برخوردار نیستند، برنامه های آنان نیز کمتر مورد توجه مسئولان قرار می گیرد.

کمالی ادامه داد: هم اکنون احزاب زیادی در کشور فعالیت می نمایند، اما حزب قدرتمندی نداریم، چرا که احزاب امکان ارائه برنامه حتی در زمان انتخابات ریاست جمهوری هم ندارند.

رئیس خانه احزاب کشور گفت: تعریف درستی از حزب در کشور ارائه نگردیده است و همین مساله موجب گردیده تا نگاه تلخی نسبت به احزاب و کارکرد آن ها در جامعه وجود داشته باشد و این در حالی است که اگر نقش احزاب در کشور پر رنگ تر گردد، می توانند به عنوان یک بازوی یاری نماینده قوی نقش مهمی در حل مسائل کشور و مردم داشته باشند.

کمالی گفت: یکی از دلایل عقب افتادگی کشور در برخی موارد فقدان احزاب و استفاده از ایده های آنان است و همین مساله موجب گردیده تا احزاب امکان رقابت برای ارائه برنامه های جامع تری را در کشور نداشته باشند.

وی توضیح داد: تشکیل شدن خانه احزاب در استان های کشور به احزاب یاری می نماید تا با داشتن یک پایگاه ثابت و انتخاب اعضاء نقش خود را در بین مرم و مسئولان پر رنگ تر نمایند.

کمالی با بیان اینکه قانون فعلی احزاب مورد تائید اعضای خانه احزاب کشور نیست، توضیح داد: قانون احزاب که در سال 60 تدوین گردیده بود دارای اشکالات زیادی است که موجب محدود شدن عملکرد آنان گردیده است و برای برطرف این مساله پیش نویسی در جهت تغییر بخش هایی از این قانون توسط اعضای خانه احزاب کشور تهیه گردیده که در روزهای آینده به مجلس ارائه می گردد.

به گفته وی هدف از تشکیل خانه احزاب و توجه به آن پرداختن به حل مسائل صنفی احزاب است و به دنبال انجام فعالیت های سیاسی در این خانه ها نیستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 38

به "دنبال سیاسی کاری در خانه های احزاب نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنبال سیاسی کاری در خانه های احزاب نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید