خروج معترضان از مقابل سفارت آمریکا در پی درخواست حشد شعبی برای احترام به تصمیم دولت

به گزارش واندر هنگر، حشد شعبی عراق از شهروندان معترض درخواست کرد در پاسخگویی و احترام به تصمیم دولت عراق از نزدیکی سفارت آمریکا خارج شوند.

خروج معترضان از مقابل سفارت آمریکا در پی درخواست حشد شعبی برای احترام به تصمیم دولت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه السومریه گزارش داد: اعتصاب نمایندگان در برابر سفارت آمریکا در بغداد در پی درخواست حشد شعبی، خروج از این مکان را شروع کردند.

در بیانیه هیئت حشد شعبی از قشرهای مختلف مردمی حاضر در نزدیکی سفارت آمریکا خواسته شده است که در احترام به تصمیم دولت عراق برای خروج و حفظ اقتدار دولت، این مکان را ترک نمایند.

هیئت حشد شعبی تصریح نموده است که دشمن پیغام حرکت اعتراضی مردم عراق را دریافت نموده است.

شبکه الفرات هم از مشخص مکان جدید برای تحصن معترضان خبر داده است.

صدها شهروند معترض عراقی پس از تشییع شهدای حملات هوایی آمریکا به پایگاه های گردان های حزب الله در غرب عراق، در برابر سفارت آمریکا در بغداد دست به تظاهرات گسترده زده و چادرهای تحصن را در محل به پا کردند.

معترضان عراقی شعارهایی بر ضد آمریکایی ها و لزوم اخراج آنها سر دادند، در پلاکاردی نوشته شده است: عراق دیگر برای آمریکا و مزدورانش امن نیست.

آنها امروز برای دومین روز پیاپی هم دست به تحصن زدند که در نهایت با درخواست حشد شعبی و در راستای نشان دادن پایبندی خود به تصمیمات دولت عراق و حفظ اقتدار آن از مقابل سفارت آمریکا خارج شدند.

شامگاه یکشنبه هشتم دی، مواضع گردان های حزب الله عراق وابسته به حشد شعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) هدف حملات هوایی آمریکا نهاده شد که به شهید و زخمی شدن ده ها نفر از نیروهای مردمی منجر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 694

به "خروج معترضان از مقابل سفارت آمریکا در پی درخواست حشد شعبی برای احترام به تصمیم دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج معترضان از مقابل سفارت آمریکا در پی درخواست حشد شعبی برای احترام به تصمیم دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید