جو بایدن در سودای 2020

به گزارش واندر هنگر، جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا که در آخرین روزهای حضور دولت دموکرات در کاخ سفید، مدال آزادی، عالی ترین مدال برای غیرنظامیان آمریکا را از اوباما دریافت نموده بود، برای انتخابات 2020 اعلام آمادگی کرد.

جو بایدن در سودای 2020

به گزارش، بایدن 76 ساله، که برای معرفی کتاب جدیدش به نام به من قول بده، بابا به شهر میسولا در ایالت مونتانا رفته بود گفت: تا جایی که بتوانم با شما رو راست خواهم بود؛ به گمانم من لایق ترین فرد در کشور برای مقام رئیس جمهوری هستم. بر اساس نظرسنجی جدیدی که شرکت مورنینگ کنسالت و پولیتیکو انجام داده اند، 26 درصد از دموکرات ها خواستار نامزدی بایدن و 19 درصد نیز خواستار نامزدی سندرز هستند.

بتو اوروک نامزد بازنده شده دموکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان (2018) گزینه بعدی رای دهندگان دموکرات است. هر چند که برخی از حضور احتمالی میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا و سناتور برنی سندرز از ایالت ورمونت، سناتور الیزابت وارن و سناتور کامالا هریس در انتخابات 2020 سخن می گویند. جو بایدن می گوید موضوعاتی که امروز در کشور با آن ها رو به رو هستیم ، موضوعاتی است که من تمام عمرم روی آن ها کار نموده ام. موضوعات مرتبط با مسائل طبقه متوسط و سیاست خارجی ما مسائلی است که من آگاهی زیادی درباره آن ها دارم و حتی منتقدان من هم اذعان می نمایند.

حضور دوباره پس از دو شکست

جو بایدن که در سال 1968 موفق به دریافت درجه دکترا در رشته حقوق از دانشگاه معتبر سیراکیوز شده، در سال های 1988 و 2008 داوطلب نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری بود اما از رقیبان خود بازنده شد. او که در سال 1973 از ایالت دلاوار، به سنا راه یافت، پیش از انتخاب شدن به معاونت ریاست جمهوری در دوره باراک اوباما، به عنوان پر سابقه ترین سناتور ایالات متحده شناخته می شد.

باراک اوباما پیشتر به اوان آزناس، نویسنده مجله نیویورکر گفته بود که به عقیده او جو بایدن یک رئیس جمهور عالی خواهد بود: او از نزدیک با این شغل آشنایی دارد و می داند متضمن چه چیزهایی است. او درک می نماید که چطور باید چیزی را که واقعا مهم است از چیزی که اهمیت کمتری دارد جدا کند. به دلیل چنین تجربیات و تماس های نزدیک است که معاون های ریاست جمهوری معمولا برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری، کاندیدای قابلی هستند. ال گور، جورج بوش پدر، والتر ماندل، هیوبرت هامفری و ریچارد نیکسون در این ردیف قرار می گیرند.

کتابی برای شروع کارزار انتخاباتی

در حالی که دو سال به انتخابات ریاست جمهوری مانده است بایدن نیز در سفرهایی به شهرهای مختلف ایالات متحده می رود تا کتابش را معرفی کند. هیلاری کلینتون نیز در سال 2014 کتاب انتخاب های سخت و باراک اوباما رویاهایی از پدرم را پیش از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری وارد بازار نشر نموده بودند. به تازگی نیز میشل اوباما از کتاب شدن رونمایی نموده بود که رکورد فروش را شکست.

کارشناسان می گویند هر چند ممکن است کتاب بایدن همچون آثار اسلاف خود دقیق نباشد، اما مشاهدات سیاسی معاون رئیس جمهور دموکرات آمریکا به همراه احساسات او پس از از دست دادن پسرش بی شک تکان دهنده و خواندنی است. بایدن درباره کتاب خود با فیلیپ گالانز نویسنده نیویورک تایمز گفت و گو نموده است. جوبایدن می گوید زمان در این کتاب بسیار اهمیت دارد. ثانیه ها، دقایق و ساعت ها؛ نَه ماه و سال! او درباره نام گذاری این کتاب می گوید: یک شب و زمانی که وضعیت سلامتی او (پسرش بو) در شرایط بسیار بدی بود به من گفت بابا، می دانم من را بیشتر از هر کس دیگری در جهان دوست داری اما به من قول بده که خودت را ناراحت نمی کنی. مسئله ای برای من پیش نمی آید. حال من خوب خواهد بود. او با مرگ روبه رو شده و با آن کنار آمده بود. او هنگام مرگِ خواهر و مادرش در کنار من بود و احساس می کنم می ترسید اعتماد و امید به زندگی را پس از مرگ وی به طور کامل از دست بدهم. این کتاب همزمان درباره زندگی بو و اوضاع در کاخ سفید است که جو بایدن حلقه اشتراک این دو به شمار می رود.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 102

به "جو بایدن در سودای 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن در سودای 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید