جهش آمار جانباختگان کرونا در هفته های اخیر

به گزارش واندر هنگر، امروز 24 آبان 1399، چهارمین روزی است که میزان مبتلایان روزانه کرونا بالاتر از مرز 11 هزار نفر است. آمار جانباختگان نیز دو هفته است که بالاتر از 400 نفر رقم می خورد. این ارقام در بازه های هفت روزه چه مسیری را طی نموده و چه دور نمایی را از هفته آینده به تصویر می کشند؟

جهش آمار جانباختگان کرونا در هفته های اخیر

به گزارش خبرنگاران در روز شنبه ابتدای هفته جاری وزارت بهداشت و درمان آمارهای رسمی جدیدی از بیماری کرونا درایران را منتشر کرد. شمار بیماران بدحال کرونایی هنوز در حال رکورد زنی است. از سوی دیگر مبتلایان روزانه در روز جاری به رقمی بالاتر از 11 هزار نفر و آمار جانباختگان نیز فراتر از 450 نفر رسیده است. اگر چه این رقم ها رکوردهای روزانه کرونایی به حساب نمی آیند اما مجموع هفت روزه آمار کرونا، نمایی نگران کننده از شرایط کرونایی ایران را به تصویر می کشد.

در ماه دوم از فصل پاییز ارقام کرونایی به رکوردهایی بعضا دو برابر رکورد های قبلی دست یافته اند. دراین رکوردهای روزانه کرونایی میتوان نشانه هایی را از ازدیاد ابتلا و فوتی مشاهده کرد. آمار دیگری که هر روز رو به افزایش است تعداد بیماران بدحال کرونایی است.

رکورد بیماران بدحال کرونایی

آمار رسمی وزارت بهداشت و درمان از بیماران وخیم امروز، رکوردی دیگر را ثبت نموده است. بر این اساس میزان بیماران بدحال کرونایی در روز جاری به 5 هزار و 642 نفر رسیده است. این رکورد از میانه مهر تا کنون فرایندی افزایشی داشته و تا به امروز متوقف نشده است.

از سوی دیگر امروز وزارت بهداشت و درمان اعلام نمود که مبتلایان روزانه کرونایی به 11 هزار و 203 نفر رسیده و تعداد فوتی های روزانه کرونایی نیز رقمی معادل با 452 نفر را به ثبت رسانده اند.

هر چند این آمار رکوردهای روزانه کرونایی به حساب نمی آیند اما مطالعه مجموع هفت روزه آمار از ابتدای مهر تا کنون می تواند نمایی دیگر را از آمار کرونا در ایران ارائه دهد.

فرایند ابتلا در بازه های هفت روزه

آمار مبتلایان در روزهای اخیر با جهش بزرگی همراه بوده است. چهار روزاست که شمار مبتلایان روزانه در ایران بالاتر از 11 هزار نفر به ثبت رسیده است. یعنی در چهار روز گذشته بیش از 44 هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا شده اند.

این آمار را اگر به صورت مجموع هفت روزه آنالیز کنیم مشاهده می گردد که میزان جمع هفت روزه آمار منتهی به هر روز فرایند افزایشی داشته است و رشدی رو به افزایش را ثبت نموده است.

تفاضل این اعداد نشان می دهد که در آبان ماه آمار ابتلای هر روز از هفت روز پیش از آن بسیار بیشتر بوده است. در همین خصوص در هفت روز پیش مجموع مبتلایان روزانه کرونایی به 76 هزار نفر رسیده است. مجموع هفت روزه ابتلا در هفته آخر شهریور و ابتدای مهر 21 هزار نفر بوده است. یعنی این مجموع در این 54 روز بیش از 56 هزار نفر افزایش پیدا نموده است. اما این تنها آمار هفتگی قابل تامل در روز های اخیر نبود است، آمار جانباختگان نیز بسیار نگران کننده به نظر می رسد.

فرایند فوتی ها در بازه هفت روزه

میزان فوتی ها در دو هفته گذشته به صورت روزانه روزی بالاتر از 400 نفر گزارش شده است. به عبارت دیگر در دوهفته گذشته بیش از 5 هزار و 600 نفر از هموطنان خود را بر اثر این بیماری از دست داده ایم.

در این بخش نیز مقایسه هفتگی می تواندتصویری دقیق تر به ما ارائه دهد.

در هفته آخر شهریور و ابتدای مهر میزان فوتی های روزانه هزار و 200 نفر به ثبت رسید. رشد مرگ و میر کرونایی درایران رکوردهای آبان ماه را تغییرات جدی تری داده است. میزان مرگ و میر کرونایی درهفته اخیر به 3 هزار و 200 نفر رسیده است. به عبارت دیگر مجموع فوتی های هفت روزه در ابتدای مهر اکنون سه برابر شده است.

دورنمای هفتگی فوتیها و مبتلایان

با نگاهی به آمار اخیر مشاهده می گردد، در آبان ماه همیشه شاهد افزایش مبتلایان و فوتی ها نسبت به هفته قبل خود بوده ایم. یعنی ابتلای هر روز در آبان ماه از میزان ابتلای همان روز در یک هفته قبل خود قطعا بیشتر بوده است.

فوتی های روزانه نیز به همین ترتیب از همین فرایند خبر می دهند. چنانچه این فرایند در ادامه نیز افزایش یابد ممکن است در شنبه هفته بعد نیز میزان مبتلایان روزانه و فوتی های روزانه بیشتر از مقدار روزانه امروز باشد. تعمیم این فرایند به تمام روزهای هفته تخمین می زند که رقم ابتلا تا شنبه هفته بعد بیش از 76 هزار نفر و میزان جانباختگان بیش از 3 هزار و 200 نفر دیگر به ثبت برسد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1298

به "جهش آمار جانباختگان کرونا در هفته های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش آمار جانباختگان کرونا در هفته های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید