افغانستان، ناامن ترین منطقه جنگی جهان برای بچه ها

به گزارش واندر هنگر، صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارش اخیر خود بیان کرد درگیری های 40 ساله در افغانستان تأثیر مخربی بر بچه ها داشته و طرفین درگیری ها در انجام وظیفه خود در زمینه محافظت از بچه ها در برابر عواقب آن ناکام مانده اند.

افغانستان، ناامن ترین منطقه جنگی جهان برای بچه ها

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش ایسنا، در گزارشی تحت عنوان حفظ امید در افغانستان: محافظت از بچه ها در مرگبارترین درگیری دنیا آمده است: در 9 ماهه اول سال 2019 میلادی، به طور متوسط روزانه 9 کودک در این کشور کشته یا معلول شده اند که نسبت به مدت مشابه سال 2018 میلادی رشد 11 درصدی داشته و بیشتر به دلیل افزایش حملات انتحاری بمبگذاری و درگیری های زمینی بین نیروهای هوادار و ضد دولتی است.

به گفته هانریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف، حتی با در نظر دریافت استانداردهای وخیم افغانستان، سال 2019 میلادی را می توان سالی به ویژه مرگبار برای بچه ها دانست.

فور گفت: بچه ها، خانواده ها و جوامع آن ها هر روز عواقب وحشتناک ناشی از درگیری را متحمل می شوند.

بر اساس اعلام یونیسف، بین سال های 2009 و 2018 میلادی در افغانستان نزدیک به 6500 کودک کشته و حدود 15 هزار نفر دیگر زخمی شدند که این امر به افغانستان در تبدیل شدن به مرگبارترین منطقه جنگیِ دنیا در سال 2018 میلادی یاری نموده است.

علاوه بر تأثیر مستقیم خشونت های ناشی از درگیری ها، زندگی بچه ها افغانستانی هم چنین به خاطر ترکیبی از اثرات بلایای طبیعی، فقر و عدم توسعه تحت تأثیر قرار گرفته است.

براساس گزارش اخیر یونیسف، 3.8 میلیون کودک در افغانستان به یاری های بشردوستانه احتیاج دارند، یک دختر از هر سه دختر قبل از 18 سالگی ازدواج می نماید، 3.7 میلیون کودک در سن مدرسه از تحصیل محروم هستند و 600 هزار کودک زیر پنج سال به شدت دچار سوء تغذیه هستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، یونیسف با همکاری شرکای خود، درمان 277 هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه شدید را بر عهده گرفته اما برای رسیدگی به حدود 300 هزار کودک احتیاجمند دیگر، این برنامه باید بطور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 641

به "افغانستان، ناامن ترین منطقه جنگی جهان برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، ناامن ترین منطقه جنگی جهان برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید