اتحادیه آفریقا : کنترل سودان توسط ارتش راهکار این بحران نیست

به گزارش واندر هنگر، تهران - خبرنگاران - موسی فکی رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا پنجشنبه شب در واکنش به آغاز به کار شورای نظامی انتقالی سودان و برکناری عمر البشیر گفت : سلطه نظامی بر سودان نمی تواند پاسخ مناسبی به چالش های این کشور باشد.

اتحادیه آفریقا : کنترل سودان توسط ارتش راهکار این بحران نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، فکی توضیح داد: از تمامی طرف های سودانی می خواهیم، برای پاسخگویی به تمامی چشم اندازهای مردم سودان گفت وگو جامع را برگزینند.

وی گفت : از تمامی طرف های سودانی درخواست داریم، خویشتنداری خود را حفظ نمایند و برای دستیابی به نتایج مناسب، گفت وگو را بر دیگر روش ها ترجیح دهند.

این اظهارات درحالی مطرح می گردد که عوض بن عوف وزیر دفاع سودان، و کمال عبدالمعروف رئیس ستاد مشترک ارتش هریک به عنوان رئیس و معاون شورای نظامی انتقالی این کشور، سوگند خوردند.

شورای انتقالی نظامی قرار است، بمدت 2 سال اداره امور سودان را برعهده بگیرد.

بن عوف با بیان اینکه البشیر دستگیر و در یک مکان امن از وی حفاظت می گردد، اعلام نمود، تمامی زندانیان سیاسی بزودی آزاد می شوند و بمدت یک ماه در سراسر کشور از 10 شب تا 4 صبح محدودیت رفت و آمد برقرار می گردد.

وزیر دفاع سودان همچنین با بیان اینکه از این پس به قانون اساسی عمل نمی گردد ، از انحلال شورای وزیران ، شوراهای قانون گذاری استان ها و شورای ملی این کشور اطلاع داد.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از 19دسامبر 2018 (28 آذرماه 97) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان شروع شد، اما به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر نمایندگان خواهان سرنگونی دولت البشیر شدند و خاتمه حکومت وی با دخالت ارتش سرنگون شد.

شبس**9363**1859

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 171

به "اتحادیه آفریقا : کنترل سودان توسط ارتش راهکار این بحران نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه آفریقا : کنترل سودان توسط ارتش راهکار این بحران نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید